helgen

I fredags så var vi hemma och tog det lugnt, gjorde tacopaj och hade myskväll med chips. När Emil lagt sig så tittade jag, Tobbe och Anton på fångarna på fortet. Det har vi gjort till en liten tradition. Tobbe och Anton hejar på ett lag och jag på det andra, mitt lag har vunnit hittills. Jag hade köpt ost, salami och prosciutto, kex m.m som jag och tobbe avnjöt med ett glas vin när Anton gått och lagt sig.

Min chef ringde och frågade om jag kunde jobba extra, em-natt lör-sön. Eftersom att vi varit sjuka tackade jag ja då jag behöver pengarna =) Men innan jobbet gick vi på bio, bamse och tjuvstaden. Det var premiär för Emil på bio och de gick hur bra som helst. Filmen var bra och popcornen var goda =) Sen åkte vi iväg och handlade lördagsgodis åt barnen innan dom körde mig till jobbet.

På söndagen när jag kom hem så var det dags för bamsegympa för Emil. Anton och Tobbe passade på att åka iväg och tvätta bilen. När Emils gympa var slut var det Antons tur, då åkte jag och Emil och handlade lite. På väg från affären ringde min pappa och talade om att han var på väg upp hit, han skulle jobba och tänkte passa på att kika in med julklappar. Så jag och Emil åkte och hämtade upp Anton och Tobbe, vi gick in på sportbytet en vända och jag köpte mig ett par skridskor. Sen drog vi hem och käkade lunch. Efter lunchen så invigde vi skridskorna borta på is planen vid Norslunds skolan. Riktigt roligt, det var Antons första gång och jag har inte stått på ett par grillor på säkert 15 år!

Hem och käka middag och så kom pappa förbi med julklappar, Anton fick en helikopter och Emil ett fint pussel. Jag fick ett riktigt nice te och trisslotter (vann 60kr) från farmor och farfar fick jag två jätte mysiga badlakan. Sen fick jag dessutom några kilo lax, räkor och pilgrimsmusslor av pappa. Riktigt bra helg med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0